Del på Facebook Print siden
Mandag 9. marts 2020 kl. 13:00
Det er ikke tit, at en virksomhed i reklame- og marketingbranchen kan fejre 35-års jubilæum. Det er dog tilfældet for B10 MARKETING i Randers, der har eksisteret siden 8. marts 1985 og under samme navn.
Helt fra starten har virksomheden været specialiseret inden for byggeri, teknik og industri. Deraf er navnet udviklet: B for byggeri, T for teknik og I for industri. Tilsammen BTI, og derefter forkortelsen B10. I praksis betyder det, at virksomheden arbejder for kunder over hele landet inden for disse områder fx VELUX Danmark, Aalborg Portland, Fibertex Nonwovens, IBF og BMS.
Mens virksomhedens speciale er skarpt og afgrænset, så er bureauets sortiment bredt. Fra alle former for digitale og analoge løsninger til strategisk rådgivning og implementering. Mere konkret udfører B10 webaserede og online opgaver, alle former for trykte materialer, pressekommunikation, eksponerings- og udstillingsopgaver. ”Vi har altid syntes, at det må være mest interessant for en kunde at samarbejde med et bureau, der kan hjælpe med alle typer af markedsføringsopgaver. Det giver en forenklet proces. Dog er vi klar over, at det kræver, at vores kompetencer er skarpe på mange felter”, siger direktør, Søren Nielsen.
Markant udvikling
”Det er klart, at vi sammen med vores kunder har gennemgået en markant udvikling siden starten i 1985. Helt afgørende har hele IT-delen og de webbaserede ydelser været. I 1985 skrev vi stadig på skrivemaskiner og telefax! Det er helt uvirkeligt at tænke på. Udviklingen har været interessant og en helt naturlig del af vores DNA. Og det fortsætter. For at være kompetente og seriøse rådgivere inden for markedsføring, så må vi løbende være ajour med udviklingen inden for marketing – især den digitale”, fortæller Søren Nielsen. Han understreger dog, at det grundlæggende speciale, der handler om at forstå og være en anerkendt markedsføringspartner for kunder, der beskæftiger sig inden for byggeri, teknik og industri, stadigvæk er i højsædet. ”Det stiller krav om, at vi konstant følger med i og er en del af udviklingen i relation til branchen. Vores kunder er heldigvis en sikker vej til at opnå den indsigt, fordi vi ofte er meget involveret og tæt på deres forretninger”.
Udvidet speciale: Fra B til C
I 2007 startede udviklingen af et nyt speciale inden for et andet segment – nemlig camping og turistindustri. Heraf opstod en ny virksomhed i virksomheden: C10 MARKETING. Her er fokus på specialviden, der knytter sig til turisme og camping. C10 betjener i dag en række turistattraktioner og campingpladser i Danmark. Opgaverne spænder vidt, men handler altid om markedsføring med det formål at skaffe flere gæster og kunder til turistvirksomheden eller campingpladsen.
”Det startede med, at en lokal direktør for et pengeinstitut opfordrede os til at udvikle os inden for turist- og campingbranchen. Den pågældende person havde brug for, at nogle af hans kunder stod stærkere og mere professionelt på markedsføringsfeltet. Den opfordring tog vi imod og fik efterhånden indsigt og viden om turistbranchens muligheder. I dag kan vi også kalde os specialister inden for dette område”, siger Søren Nielsen.
Ejer- og fællesskab er et stærkt fundament
B10 og C10 MARKETING ejes af Lars Hagensen og Søren Nielsen. Førstnævnte er medskifter af virksomheden og har gennem alle 35 år været bureauets kreative chef. Søren Nielsen blev direktør og medejer i 2004 efter en længere årrække som medarbejder. I et tæt fællesskab driver de to kompagnoner bureauet, men hylder princippet om maksimal åbenhed og indflydelse fra bureauets øvrige 10 medarbejdere.
”Vores ydelser spænder vidt, og derfor har vi brug for mange forskellige kompetencer i huset. Det gælder ikke mindst inden for de onlinebaserede ydelser, som i dag udgør hovedparten af vores leverancer”, forklarer Søren Nielsen. ”Vi tilstræber at inddrage vores medarbejdere i så mange beslutninger som muligt – både på strategiske og operationelle områder. Det giver en os en god sparring og dynamik, når beslutningerne skal træffes. Og så sikrer det en god forståelse og et stærkt kommitment i det daglige”, siger han.
Randers
35 års jubilæum
RandersMandag 9. marts 2020 kl. 13:00
Det er ikke tit, at en virksomhed i reklame- og marketingbranchen kan fejre 35-års jubilæum. Det er dog tilfældet for B10 MARKETING i Randers, der har eksisteret siden 8. marts 1985 og under samme navn.
Helt fra starten har virksomheden været specialiseret inden for byggeri, teknik og industri. Deraf er navnet udviklet: B for byggeri, T for teknik og I for industri. Tilsammen BTI, og derefter forkortelsen B10. I praksis betyder det, at virksomheden arbejder for kunder over hele landet inden for disse områder fx VELUX Danmark, Aalborg Portland, Fibertex Nonwovens, IBF og BMS.
Mens virksomhedens speciale er skarpt og afgrænset, så er bureauets sortiment bredt. Fra alle former for digitale og analoge løsninger til strategisk rådgivning og implementering. Mere konkret udfører B10 webaserede og online opgaver, alle former for trykte materialer, pressekommunikation, eksponerings- og udstillingsopgaver. ”Vi har altid syntes, at det må være mest interessant for en kunde at samarbejde med et bureau, der kan hjælpe med alle typer af markedsføringsopgaver. Det giver en forenklet proces. Dog er vi klar over, at det kræver, at vores kompetencer er skarpe på mange felter”, siger direktør, Søren Nielsen.
Markant udvikling
”Det er klart, at vi sammen med vores kunder har gennemgået en markant udvikling siden starten i 1985. Helt afgørende har hele IT-delen og de webbaserede ydelser været. I 1985 skrev vi stadig på skrivemaskiner og telefax! Det er helt uvirkeligt at tænke på. Udviklingen har været interessant og en helt naturlig del af vores DNA. Og det fortsætter. For at være kompetente og seriøse rådgivere inden for markedsføring, så må vi løbende være ajour med udviklingen inden for marketing – især den digitale”, fortæller Søren Nielsen. Han understreger dog, at det grundlæggende speciale, der handler om at forstå og være en anerkendt markedsføringspartner for kunder, der beskæftiger sig inden for byggeri, teknik og industri, stadigvæk er i højsædet. ”Det stiller krav om, at vi konstant følger med i og er en del af udviklingen i relation til branchen. Vores kunder er heldigvis en sikker vej til at opnå den indsigt, fordi vi ofte er meget involveret og tæt på deres forretninger”.
Udvidet speciale: Fra B til C
I 2007 startede udviklingen af et nyt speciale inden for et andet segment – nemlig camping og turistindustri. Heraf opstod en ny virksomhed i virksomheden: C10 MARKETING. Her er fokus på specialviden, der knytter sig til turisme og camping. C10 betjener i dag en række turistattraktioner og campingpladser i Danmark. Opgaverne spænder vidt, men handler altid om markedsføring med det formål at skaffe flere gæster og kunder til turistvirksomheden eller campingpladsen.
”Det startede med, at en lokal direktør for et pengeinstitut opfordrede os til at udvikle os inden for turist- og campingbranchen. Den pågældende person havde brug for, at nogle af hans kunder stod stærkere og mere professionelt på markedsføringsfeltet. Den opfordring tog vi imod og fik efterhånden indsigt og viden om turistbranchens muligheder. I dag kan vi også kalde os specialister inden for dette område”, siger Søren Nielsen.
Ejer- og fællesskab er et stærkt fundament
B10 og C10 MARKETING ejes af Lars Hagensen og Søren Nielsen. Førstnævnte er medskifter af virksomheden og har gennem alle 35 år været bureauets kreative chef. Søren Nielsen blev direktør og medejer i 2004 efter en længere årrække som medarbejder. I et tæt fællesskab driver de to kompagnoner bureauet, men hylder princippet om maksimal åbenhed og indflydelse fra bureauets øvrige 10 medarbejdere.
”Vores ydelser spænder vidt, og derfor har vi brug for mange forskellige kompetencer i huset. Det gælder ikke mindst inden for de onlinebaserede ydelser, som i dag udgør hovedparten af vores leverancer”, forklarer Søren Nielsen. ”Vi tilstræber at inddrage vores medarbejdere i så mange beslutninger som muligt – både på strategiske og operationelle områder. Det giver en os en god sparring og dynamik, når beslutningerne skal træffes. Og så sikrer det en god forståelse og et stærkt kommitment i det daglige”, siger han.
© Copyright 2024 RANDERSiDAG.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale. |
Randers